**Reklamacje i odstąpienie od umowy**
**Reklamacje**
1. Reklamacje należy składać w formie pisemnej i przesłać pocztą elektroniczną na adres: kontakt@hurtowniablatow.pl.
2. Przy składaniu reklamacji drogą elektroniczną, należy dołączyć wypełniony formularz reklamacyjny (do pobrania na naszej stronie), wraz z kopią dowodu zakupu.
3. Reklamacje rozpatrujemy wyłącznie w przypadku wad wynikających z przyczyn tkwiących w zakupionym towarze, pod warunkiem, że Klient przestrzegał zasad użytkowania określonych w instrukcji użytkowania dostępnej na naszej stronie.
4. Reklamacje prosimy kierować na adres: kontakt@hurtowniablatow.pl.
5. Towar należy sprawdzić przed montażem. Wszelkie uszkodzenia lub nieprawidłowości należy zgłosić sprzedającemu przed rozpakowaniem towaru z folii ochronnej i montażem. Rozpakowanie towaru z folii oraz rozpoczęcie montażu oznacza akceptację stanu technicznego i wyglądu produktu.
**Odstąpienie od umowy zawartej na odległość**
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny, z wyjątkiem produktów na zamówienie, które nie podlegają zwrotowi. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać przed upływem terminu. Może ono być złożone:
1.1. Pisemnie na adres: Katom.pl Sp. z o.o., Marsz. Józefa Piłsudskiego 74 / 320, 50-020 Wrocław.
1.2. W formie elektronicznej na adres: kontakt@hurtowniablatow.pl.
2. Wzór formularza odstąpienia od umowy jest dostępny na naszej stronie w sekcji dotyczącej odstąpienia od umowy, jednak jego użycie nie jest obowiązkowe.
3. Termin odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
3.1. Dla umowy, w której sprzedawca wydaje produkt będący przedmiotem sprzedaży – od momentu objęcia produktu w posiadanie przez konsumenta.
4. W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą.
5. Sprzedawca zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy, w terminie do 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, chyba że konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy dostępny w sklepie. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiej samej metody, jakiej użył konsument, chyba że uzgodniono inaczej.
6. Konsument ma obowiązek zwrócić produkt w terminie do 14 dni od odstąpienia od umowy. Adres do zwrotu: Katom.pl Sp. z o.o., Marsz. Józefa Piłsudskiego 74 / 320, 50-020 Wrocław. Prosimy o oznaczenie przesyłki dopiskiem „Odstąpienie od umowy [nr zamówienia]” oraz dołączenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem od umowy:
8.1. Jeśli konsument wybrał droższy sposób dostawy niż najtańszy dostępny w sklepie, sprzedawca nie ma obowiązku zwrotu różnicy.
8.2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu. Szacowany koszt zwrotu może wynieść do 1100 PLN brutto.
8.3. W przypadku usług rozpoczętych na wyraźne żądanie konsumenta przed upływem terminu odstąpienia od umowy, konsument ponosi koszty wykonanych świadczeń proporcjonalnie do ich zakresu.
**Wyłączenia z prawa odstąpienia od umowy**
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w przypadku umów dotyczących m.in. produktów wykonanych na zamówienie, które są wyprodukowane według specyfikacji konsumenta lub służą zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb.